Uppsala Möte är vår största tävling
2023-03-18
Hej!
Nu närmar sig säsongen och med det anmälan till diverse roliga saker, se hemsidans länkar till läger, tiomila mm. Här kommer info om ytterligare en aktivitet:
Vi, IF Thor, arrangerar också vår stora vårtävling som brukligt och för det behöver vi ställa upp med funktionärer.
Söndagen 23 april i norra Nåsten är det långdistans.
Fredagen den 21:e och lördagen den 22:e så är det natt respektive medeldistans inom Uppsala Möte. Dessa tävlingar arrangeras av andra klubbar (Rasbo och Linné) så då kan vi tävla! Men på söndagen är det vår årliga tur att bjuda igen. Vi tar över arenan som OK Linné byggde upp och efter vår tävling ansvarar vi för rivningen.
Barn och ungdomar kan springa alla 3 tävlingarna medan vi vuxna/äldre ställer upp som funktionärer på söndagen. Som tur var är det kul att vara funktionär också!
Flera funktionärsposter är tillsatta redan men de flesta återstår. Se listan nedan.
Anmäl dig till något av nedanstående eller så hittar vi något som passar dig tillsammans.
Anmäl dig som funktionär här: Eventor - Aktivitet: Funktionärsanmälan Uppsala Möte (orientering.se)
Info om tävlingen finns här: Eventor - Tävlingsinformation: Uppsala möte, lång (orientering.se)
Hälsningar
Annika Ridell, tävlingsledare, 070-3894024
Följande funktionärsposter är lediga just nu:
Barnpassning 2-4 pers
Miniknat 2-4 pers
Dusch 1-2 pers (bevaka dusch vid skola i Stenhagen)
Kontrollutsättning 7-10 pers (Johan O, banläggare ansvarig)
Kontrollinhämtning 7-10 pers (Johan O, banläggare ansvarig)
Marka inkl grillare 8-10 pers (Kruys och Wåhlström ansvariga)
Baka till markan 5-10 pers
Mål 2 pers
Parkering 6-7 pers (Bo S ansvarig)
Prisutdelning 2 pers
Radiokontroller 1-2 pers
Rivning av arena efter tävling alla som är kvar! 20-30 pers (anmäl gärna även om du har ett släp att bidra med och/eller kan köra ett släp till IP Skogen på söndag eller måndag)
Sekretariat+öppna banor 8-10 pers (Petter R ansvarig)
Programmering av SI-enheter 1-2 pers (görs lördag kväll)
Sjukvård 1-2 pers
Speaker 2-3 pers
Start 8-10 pers (Fredrik L ansvarig)
MTBO-Start 1-2 pers
Ställningsbyggare (görs veckor före) 5-7 pers (Johan O ansvarig)
Toalettvakt 1-2 pers
Vätska i skogen 2-3 pers
Transport av överdrag från start 1-2 pers
Hör gärna av dig till Annika om du inte vet vad som passar dig så hittar vi en lämplig uppgift tillsammans. Anmäl dig i listan ändå. För alla poster ovan finns det hjälp att få med vad det innebär.