Medlems- och tävlingsavgifter

Medlemsavgiften är densamma för alla föreningens medlemmar oavsett vilken eller vilka sektioner man tillhör. Sektionsavgift ska därutöver betalas av alla medlemmar i respektive sektion.

Medlemsavgift:

• 300 kr/år för vuxna (från 21 år)
  • 150 kr/år för barn/ungdom (tom 20 år)
  • max 500kr/år för familj (boende på samma adress, barn/ungdom tom 20 år) ska alla medlemmar betala.

Vi fakturerar medlemsavgift och sektionsavgift via medlemssystemet med koppling direkt till vårt bokföringssystem Fortnox för utskick av fakturornam helst via e-post.
Det är därför viktigt att du som medlem själv uppdaterar e-postadress mm genom att logga in på vår hemsida för uppdatering i vårt medlemssystem, exempelvis e-postadress för att PDF-fakturan ska komma rätt.

Det är också viktigt att familjeinformationen uppdateras i vårt medlemssystem för att erhålla sammanställd faktura med familjerabatt mm. För att få hjälp med detta så kontakta vårt kansli på adressen nedan.

Sektionsavgift för orienteringen

• 300 kr/år för HD 21-64 (vuxna)
  • 200 kr/år för HD -20 (juniorer och ungdomar) samt för HD 65- (pensionärer).
  • 600 kr/år för familjer (boende på samma adress, barn/ungdom tom 20 år).

Sektionsavgift betalas av alla medlemmar inom orientering.

Halv sektionsavgift för den som enbart är med som skidåkare.

Tävlingsavgift orientering

Betalas för OL-tävlingar, MTB-O-tävlingar och skid/skidorienteringstävlingar.
90 kr/start för vuxna, juniorer och pensionärer.
30 kr/start för barn och ungdomar (upp till 16 år).
Efteranmälningsavgiften betalas av den tävlande.

När tävlingssäsongen är slut får du ett utskick med sammanställning av dina tävlingsavgifter som betalas i efterhand.

Maxtaket för tävlingsavgiften är 1500 kr för vuxna och 700 kr för pensionärer, ungdomar och juniorer samt 4000 kr för familj på samma adress.

Träningsmedlemmar kallas dom av er som tävlar för en annan klubb men som tränar med oss. För er del är avgiften 200 kr/år.

Sektionsavgift för skridsko

750 kr per person eller 1200 kr för familj (barn upp till 20 år).
Is-träningsavgift betalas till sektionen för att täcka banhyra.

Skridskohyra 400 kr för ett par klappskridskor under en hel säsong inkl. hjälp med slipning. Äldre skridskor är billigare.