Stadgar

IF Thor är en ideell förening vilket innebär att det är vi medlemmar tillsammans som får verksamheten att fungera.

Det är vi medlemmar som är de som måste ta tag i arbete i styrelsen, som ledare och att sköta andra viktiga funktioner som att planera och genomföra träningar och tävlingarn, ha kontakt med sponsorer, uppdatera hemsida och beställning av klubbkläder, mm. Drivkraften är att vi tycker det är roligt att göra saker tillsammans!

Som medlem kan man exempelvis bidra genom att:

* hjälpa till som Lurbovärd för att sköta om vår klubbgård, Thorgården, i Lurbo. Mer information om vad det innebär att vara Lurbovärd hittar du här.

* hjälpa till som funktionär vid våra arrangemang. De vanligaste arrangemangen IF Thor ordnar är orienteringstävlingar. Exempel på vad man kan göra som funktionär på våra aktuella arrangemang (många sysslor kräver inga förkunskaper!) är t.ex. det i april  återkommande Uppsala möte med närmare tusen deltagare.

Som aktiv medlem har du dessutom några fina förmåner:

* Rabatt på hyra av klubbgården

* Subventionerade tävlingsavgifter